Nem csak a meleg nyári időszakban, egész évben fontos odafigyelnünk a megfelelő folyadékpótlásra.

Az emberi szervezet kb 50-70 %-a víz, ami a szervezet működésében fontos szerepet játszik.

A folyadékszükséglet megállapítása nehéz dolog, mivel nagyon sok minden befolyásolhatja azt. Ilyen az életkor, fizikai megterhelés és a táplálkozás. De az is fontos tényező, hogy éppen a szabadban vagyunk vagy irodában dolgozunk, légkondícionált helyiségben tartózkodunk-e, vagy épp milyen a külső hőmérséklet.

Általánosságban azonban elmondható, hogy 10 testsúlykilogrammonként 4 dl folyadék pótlására van szükség naponta, tehát egy 60 kg-os felnőttnek 24 dl-re.

Ezt a szükségletünket részben a folyadékfogyasztással, részben a táplálkozással (levesek, zöldségek, gyümölcsök) tudjuk fedezni.

A szervezet egészséges működését a megfelelő folyadékbevitel és leadás egyensúlya jellemzi. A vízhiányos állapotnak nagyon hamar tünetei is lehetnek, ilyen például a fáradékonyság, szédülés, fejfájás vagy akár izomgörcsök.

Folyadékszükségletünket a következőkkel érdemes fedezni:

tee-540442_1920
  1. Víz, ásványvíz
  2. Zöldségek, gyümölcsök, ezek préselt változatai
  3. Tea italok
  4. Tej, tejes turmixok
  5. Levesek, főzelékek